Livet är gör gött!

Måndag!
Lägenhet nr 1 ser ut som ett inferno eller liknande (är det ens ett ord?;-)) skit stökigt i alla fall, flyttkartonger och grejer över allt, lägenhet nr 2 ja vad ska man säga ser ut som ett byggdamms klätt renoveringsobjekt, känns som det inte hänt nåt där borta sen jätte länge. Elen har tydligen krånglat så igår behövdes det två vuxna män för att dra en sladd eller nåt liknande i 4 timmar. TÅLAMOD! I alla fall så började jag måla vår fina sovrums schablon, det tog massa timmar och jag har målat en av fyra, hade lagt ut en bild med Daniel har den i andra lägenheten (kameran). Men imorn så har jag fått upp farten och då ska jag måla i turbofart... så fort! =)

Planen from nu är:
Att gubben (den ena snackarn) som är lika snabb som en snigel ska försöka få tapetserat hallen tills på torsdag. Sen kunde ha inte hjälpa oss längre. I vardagsrummet behöver man riva tapeter och tapetsera och måla. Det är jätte jobbigt att göra det efter vi flyttat in våra möbler. Detta kommer förhopningsvis två polare till Daniels kusin fixa, dom jobbar med sånt, så detta ska hända torsdag och söndag. I sovrummet behövs golvet läggas! Köket är massa fixa med, hyllor lådor, vitvaror, tapet på lilla väggen...

Sen kan vi flytta in. Daniel ska iväg med jobbet på utbildning mån-onsdag nästa vecka, bra tajming. Lördag morgon kommer flyttgubbarna. Ja så i helgen ska vi fixa, fixa, fixa =) 

Extrarummet som vi för övringt inte ens har några möbler till ännu kommer fixas efter vi flyttat in, mitt rosa fina rum får vänta *snyft* =)

Men livet är härligt, vilken vår vi har! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0