Nu är det augusti och det känns som höst när man tittar ut!

Skulle börjat jobba idag men hälsan strular som vanligt, så det blev inget med det. Deprimerande att alltid vara sjuk men vad gör man tar en dag i taget.

Men här kommer något lite roligare, några semesterbilder från Finland.

     

Daniel på Viking Line mot Helsinki, mormors & morfars stuga/hus i Juuka, eller Haapavaara 1 mil utanför byn Juuka, så mitt ute i igenstans.  

     

Här var vi en vecka nio personer i ett hus storlek av en 2 rummare, tur det fanns två gillestugor. Kusin Janica på väg ut till dansresturangen i byn som hade disco kväll, jag och min gubbe på stället.

     

Farsters man och jag i båten emot Kemis skärgård där mina släktingar har sommarhus.

     

Grannen hade byggt en jätte mysig brygg-altan typ. Kusin Jouni lät oss låna hans stuga så här bodde vi, ingen el eller vatten toalett. Allt går på gas, mysigt! Basta gjorde vi varje dag på hela semester, annars får man vara smutsig ända tvätt möjligheten. Utedass va det i dagarna 2 med =)




Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att se bilder från Finlandstrippen! Har liksom svårt att föreställa mig exakt hur mycket landet det är men jag börjar ana nu... hihi. Hanna + utedass, där ser man =) Det verkar iaf väldigt mysigt att bo tillsammans i en liten stuga så där (under en begränsad tid.) Tummen upp för Kemis skärgård och båtturen!

Trist att du inte kom iväg till jobbet idag. Men det är ingen idé att kämpa emot, du måste ju bli frisk, det veeet du. Min första dag var rätt lugn men oj vad trött jag kommer vara i slutet av veckan...

Ha det gott, lots of love!

2009-08-03 @ 17:47:15
Postat av: Therese

Tråkigt att höra att du inte mår bra.. Kanske en lunch i veckan kan pigga upp? Jättefina bilder från Finland, ser ut som om du haft en härlig semester!

2009-08-04 @ 18:35:42
URL: http://theresemedmera.blogg.se/
Postat av: Kati

Ha haa...Kommer du ihåg våra bravader i Finland?? Två finlands/svenska brudar i lilla byn,där alla känner alla. Vi hann vända byn upp och ner på innan det var dags att åka hem. Kul var det!

2009-08-07 @ 20:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0