Vinter torsdag

Var på jul-lunch på Hamnkrogen på Liseberg igår med mina gamla work-mates från Färdtjänsten. Så gott och trevligt, saknar att ha goa jobbarkompisar. Får ta och fixa mig ett jobb snart =)

Sedan var jag hos en gammal klasskompis Karolina med några andra klasskompisar och åt, igen, middag och god fika och massa trevligt snack. Dagarna och åren går så fort plötsligt när man sitter och pratar om "oldtimes". Hade en underbar dag igår men jag känner att jag inte riktigt har 100% ork, men det kommer.

Idag är jag hos mamma och vi har bakat en del gottigt så som, kärleksmums och mjuk pepparkaka, mumsigt.

Förresten, jag har dolt någonting, jag är inte så "frisk" som jag hävdat de senaste dagarna. Jag lider av något så allvarligt som ett infekterat nagelband. Jag bet av nagelbandet på sidan av nageln i söndags, även om jag redan innan vet att det brukar bli rött och irriterat. Men i alla fall så är fingret nu dubbelt så stort på den sidan och alldeles röd/lila. När man trycker på det så kommer det ut var. Jag ringde sköterskan på vårdcentralen och jag skulle badda den med sprit i några dar annars så får jag påbörja en penicillinkur. Och det känns juh lite onördigt för ett avtuggat nagelband, eller? =) Daniel tyckte att det skulle vara jag som behövde penicillin för en sån sak om det va nån. Jag håller er underrättade. Ni kan vara lugna, det gör inte särskilt ont förutom när jag ska diska och så, för då måste jag vila mitt finger ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0