Fattigbloggen

Surfade runt och hamnade på fattigbloggen. Så j-vla hemskt att människor i Sverige 2009 ska leva på ingenting och får lite mer av ingenting av socialen. En tjej hade sökt om matkuponger hon fick ingenting för hon hade inte HELT tomt i kylskåpet och om jag fattade det rätt så kollade dom hur mycket pengar man haft de senaste 3 månaderna och "överflödet" skulle man sparat till nästa månad. Summorna för vad man skulle få eller ha, va skit lite, ingen kan leva på det!

Alla har vi våra egna beskymmer och självklart är dom alltid störst men när ska maktensmän och kvinnor sluta få miljoner i bonusar och löner och ge till dom som verkligen behöver det! Ja ni fattar vad jag menar, det är inte barnen i dom fattiga länderna som svälter det är vi i Sverige, hallå alla vakna!!! 

Imorn ska jag vara lite mer tacksam för mitt fulla kylskåp, varma lägenhet m.m. Imorn ska jag krama min älskling med som kommer hem, längtat så efter honom! 

Lots of löv!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0