29kr

Igår var jag och min make på Åhlens då jag ser ett par hängande örhängen, alla som vart i stan med mig vet hur jag tar på en massa saker och säger -åh sånna skulle jag vilja ha nån gång. Står jag kvar med dom i händerna en liten stund betyder det, snälla snälla jag VILL ha. Jag kolla priset på baksidan, 29 euro står det. Konstigt att priset står i euro, men ca 300kr överlägger jag i mitt huvud. Ekonomin hemma är inte det bästa så mannen svara, ska du ha sånna dyra eller liknande. Vi går vidare hittar det vi ska ha, jag ser ett arband men hjärtan som kostar 299kr. Julklapp på denna och örhängena säger jag till mannen. Dom dyra pärlörhängena menar du, för 29kr. Dom kostade inte 29kr utan 29 euro svarar jag, när vi kollar kostade dom 29kr.

Mannen ångrade att han sa något, tänk vad många pluspoäng han fått av sin fru om han köpt en liten present för 29kr, och hon trott att dom kostade 299kr. Inte för att priset har något med presenten att göra, jag hade blivit lika glad för omtanken och att han ansträngt sig. Jag köpte dom själv och dom är så snygga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0