Kaffe och bulle

Idag har jag ränt på massa besök, inga roliga sånna utan sjukdomsrelaterade. Nu är jag hemma igen, lite trött och sliten och vad kan passa bättre än lite kaffe och kanelbulle (egen bakad, inte från idag med tinad från frysen).

Men vad händer en liten bit av bullen slinker ner i tagentbordet och lägger sig precis under bostaven t, så nu får jag trycka jätte hår på just den, så irriterande. Så vad har jag lärt mig, ät inte bulle vid datorn eller ha haklapp =P

Igår kväll är jag och Daniel hemma och plötsligt hörs en smäll, jag hör Daniel öppna ytterdörren och jag hör att det hände nått där ute, jag skuttar upp från soffan och när jag kommer ut i hallen ser jag en granne (ca 30 års åldern) och så mycket krossat glad jag aldrig sett förut, det är överallt. Hon skulle slänga ut sin duschkabin och burit ut bottenplattan och nu skulle första väggen ut. Precis vid vår dörr tänkte hon att hon skulle be om hjälp med nästa, då slår glasett i taket och hela väggen går i tusen och tusen bitar. Hon fick allt över sig men blev inte skadad som tur var och Daniel hjälpte henne att sopa upp och städa. Annars hade stackarn fått sopa halva natten, sen va hon lite shockad och hade lite svårt att fokusera. Hon tackade så mycket hela tiden för hjälpen, klart man hjälper till om man kan. Hon skulle inte berätta för sin särbo eller mamma, eller sina jobbarkompisar, haha om sitt äventyr. Daniel hjälpte henne ner med de tre andra väggarna, hon hade kommit hem och hade tänkt nu ska den jäveln ut. Finnen som bodde där innan hade satt in en ångdusch så det skulle kännas som att bada ångbastu. 

Intressant avslutning på måndagkvällen...  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0