Livsutmaningar

Pratade men en vän igår och vi kom in på livsutmaningar. De flesta utmaningar i livet göra att man i slutändan växer och blir starkare. Men utmaningen att alltid vara sjuk, ha en kronisk sjukdom som man inte kan styra över den är svår. Du kan inte göra någonting åt din hälsa, inte påverka någonting och du kan inte uppnå någonting utan hälsan. Det bara tar stopp där.

Jag har fått en ny syn på livet, uppskattar "det lilla", jag känner mig själv bättre men jag kan inte uppfylla mina drömmar, för då behöver man vara frisk.

De människor som är friska, ni har alla möjligeheter att förändra det som inte känns bra i er liv.

Jag har kvar förståelsen för att andra människor lever sina liv och deras beskymmer är verkliga och stora beskymmer för dem. Men efter att ha varit dålig sen efter nyår nu, så är mitt tålamod slut (för stunden), är bitter, orkar inte höra om människors små problem, en snuva hit eller dit, jobbigt på jobbet. Känner mig hemsk men just nu kämpar jag att orka, orka keep on going, trotts alla motgångar.


Kommentarer
Postat av: Betty

GUMMAN!!! KRAAAAAAAAM!!!

2011-01-27 @ 20:29:44
URL: http://frubettys.blogg.se.se
Postat av: Sandy

Stumpan... Stooora Pussen och Kramen!!!!!

2011-01-28 @ 17:30:10
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Man måste komma ihåg att ens egna problem ALDRIG blir mindre bara för att det alltid kommer finnas någon som har det värre. Vad som är stort för mig kan vara litet för dig, och vice versa.



Kram!

2011-01-30 @ 15:26:36
URL: http://www.tindraelliotsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0