Lite irriterad...

...hade tid hos frissan idag klockan 16.00, skulle göra några slingor, hotta upp håret lite och klippa topparna.

Kanske inte låter som något stort, men för mig går hemma så blir att ta sig iväg en grej, lagade middag innan så Daniel skulle kunna åka till bowlingen direkt. Slänger på mig 800 lager för att gå bort till frissan, en promenad på 10-15 minuter i kalla, kalla vinden, men vad gör man liksom inte. 

Så kommer jag i alla fall dit och min frissa kollar undrande på mig, du skulle komma imorn säger hon. Då har hon skivit imorgon i sin bokningsbok och på min lapp står det 17/12. Visst det kan bli fel ibland och hon har tid imorn, men min magkänsla sa mig bara att hon klantat sig innan. Jag ville tänka över det och sa att jag skulle återkomma imorgon. Ibland blir man så ställd så man inte vet vad man ska svara. Kände att det är hon som ska "fjäska" för mig och se till att det blir plåster på såren, men inte. 

Till saken hör som är ännu värre egentligen är att när jag skulle göra provuppsättning inför min bröllopsdag/vigseldagen, detta var på fredagen och jag skulle gifta mig på tisdagen, så klämmer hon ur sig att hon inte jobbar den dagen men att en kollega ska fixa det åt henne, hon är så duktig, jadajada. Jag hade bokat tiden hos henne way back. Jag hade då varit hemma från sjukhuset en vecka, kände att jag inte orkade ta det och att det säkert skulle bli bra ändå. Kollegan verkade inte vara överförtjust heller, vilket kändes sådär skoj. Men vem kan fixa frisör på några dagar och mitt största problem var hälsan just då. Sen på själva vigseldagen var hon där ändå och allt blev bra ändå.  

Hon är jätte gullig och glad, ganska duktig också men hon ska vara professionell frisör och ska ta hand om sina kunder. När jag jobbar gör jag allt för att göra mina patienter/kunder ska vara nöjda och glada =). Tror jag avbokar tiden, jag måste inte klippa mig (det är inte slitet) och slingorna kan vara. Ska nog inte gå dit mer, vet att det inte är bara detta som gjort det, men jag gillar inte vara den där (gamla) Hanna som ursäktar det mesta, dom menade inte nåt, det blir fel ibland m.m. jag vill ha det jag betalar för när jag är kund.

Nån som vet en bra frissa till lagom pris??? 

Nu känns det lite bättre, skrivit av mig lite, dom goda nyheterna överväger dock stort idag =)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0