Arigurumi fröken!

Igår hade vi arigurumi igen, jag var inte där mådde inte så bra så jag skippade det. Har fattat galoppen ganska bra så jag kan virka på hemma i alla fall =).

Men förra veckan när jag och Babsan ville ha lite hjälp, jag med en panda som hade ett möster som inte stämde, jag ville ha ett större huvud på honom. Jag fick göra med större virknål bla, för enligt fröken var det felet. Huvudet var fortfarande för litet jämförelse med kroppen. Så hon sa till mig att öka huvudet snabbt vilket inte gjorde den slät och fin. Som en rund boll skulle den bli. Perfektionist som jag är så ska det bli BRA! Jag började nästan gråta typ, sa detta blir inte bra. Då tar hon huvudet smäller på det på kroppen så det blir som en glasskula i en strut och syr fast det. Vill man ta upp den och säga den är ful till nån man träffat 2 gånger och som ska lära en, nej!

När vi kommer ut säger Bettan, hon förstörde min mus, hans öron blev jättefula. Igår ringer Bettan mig igen och innan kursen är slut, hon va där, hon hade "rymt" tidigare hon hade gjort ett fult ben på hennes kanin, hon visar inte utan tar över, fröken (hon är 31år) och hon ville inte ta upp när hon såg och hon kunde inte göra likadant för hon lärde henne inte. Så plötsligt skulle hon gå upp jätte tidigt så hon va tvungen att gå innan det va slut, haha. 

Till saken är att denna fröken säkert är jätte duktig på vissa saker. Hon har arbetat som skräddare men nu läser hon till syslödslärare, hon är jätte gullig men SÅ opedagogisk.

För att förtydliga så ska jag inte ha min panda, inte göra klart den! 

 

Bild lånad av Google


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken supersöt panda på bilden! Jag önskar verkligen jag kunde virka men jag har inte gjort det sen tredje klass (då vi alla gjorde en boll) och jag minns inte alls hur man gör. Det går ju annars att göra så himla många olika söta djur och annat. Och MASSOR med gratis mönster att leta upp på nätet.



Tack för din gulliga kommentar! Den värmde! ♥

KRAM

2010-10-27 @ 18:50:44
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Betty

Haha!!!

2010-10-31 @ 11:53:10
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0