Klurat på ett tag...

Man är till mångt och mycket sin egen lyckas smed! Satt i bilen härom dagen och malde på om att man i mångt och mycket skapar innehållet och lyckan eller icke lyckan i sitt liv. Han som satt brevid "väldigt" intresserad va min underbara sambo, han tyckte inte det va så illa tror jag, han kanske inte hade lika många funderingar kring ämnet bara. Jag kan juh mala på ganska ordentligt om det är något jag verkligen tänkt på eller tror på, eller ni kanske inte märkt det ;-)?

Alla vi har olika "livsöden" några råkar ut för trauman, sjukdomar, människor som går bort och mycket tråkigt och självklart påverkar det oss alla på olika sätt. Men förutom det så tror jag grundinställningen till livet handlar om en själv, om man fyller livet med det man tycker om och lyssnar på sin egna inre röst eller magkänsla kalla vad det vill.

Som ett exempel så har jag av olika anledningar svårt med att acceptera det här ekorrhjuls livet, då på grund av två olika anledningar, det första är min hälsa, jag orkar inte jobba heltid, träffa vänner, ha ett fint hem m.m. men det är inte den delen jag vill framhålla här utan att även om jag vart "frisk" så varför ska man jobba, jobba, för det ska man, då är man en bra människa, kort och gott är det så man i största allmänhet förhåller sig till det. Ja om man inte har mycket pengar då får man göra som man vill, men jag har inga större rikedomar. Ibland blir jag arg för jag känner förväntningar att man ska jobba heltid då är man en bra människa, jo jag behöver pengar det är bra att ha men sen då? Jag är själv inne i processen då allt detta tumlas i min hjärna och vad produkten blir får vi se, men jag försöker att inte dras med i att man ska/borde utan tänka utanför ramen, hitta ett sätt där jag kan ha ett arbete/sysselsättning som jag mår bra av och kan försörja mig på, har ni några förslag är det välkommet. Jag försöker tänka, skulle jag vara nöjd om mitt liv tog slut snart. Det är ingen kung för en dag mentalitet utan mer en eftertanke eller strävan efter ett mer gott liv, för det vill vi väl alla ha?!

Nu har jag inte skrivit det jag skulle, som jag tjatade om där i bilen härom dagen. Det finns männsikor i alla våra omgivningar som väntar på att lyckan och den där goa magkänslan ska komma till dom, den där roliga festen någon ska bjuda dom på, vänskapen som finns där utan att man behöver anstränga sig, annars är det synd om dessa peroner. Många av oss har drag av detta, säkerligen, mer eller mindre i olika relationer och tider i livet, men i mångt och mycket handlar det inte om att vi själva ska göra aktiva val så mycket vi kan för att göra det så bra som möjligt! Det svåra fö mig har varit och är att vara riktigt ärlig emot mig själv med vad jag känner och vad jag skulle önska från männiksor i min omgivning, om inte vi vet vem ska då kunna tillfredställa våra behov. Våga vara ärlig, finns det något läskigare men om man vänder på det, vill inte vi att människor omkring oss ska vara ärliga emot oss? Jo, och då menar jag inte saker som jo den frisyren va ful och klänningen också, fast man inte frågat. Utan om, jag skulle behöva att du hur konstigt det är låter klappa mig i håret när jag ligger i ditt knä och storgråter, istället för att tro att den andra ska fatta det och sen känna sig ensam och övergiven. Kanske ett dåligt exempel, men kommer inte på nåt bättre just nu...

 Några tankar från mig på vägen, kanske konstigt och osammanhängade men ändå =)....



LÅT HJÄRTAT VISA VÄGEN!

Kommentarer
Postat av: Betty

Mycket kloka väl tänkvärda ord!

Fick i alla fall mig att grunna lite ;)



För övrigt så tycker jag att du har ett fantastiskt fint hem, och när det kommer till att umgås med vänner så är du bättre på det än vad tex jag är ;)

Jag tar mig sällan tid att hälsa på eller ringa, men det kommer ju alltid något imellan eller när barnen väl sover gott i sina sängar, ja då hamnar jag här vid datorn, bara för att få koppla bort huvudet lite och vila benen!



Men, men, jag försöker tänka att måbarnstiden är kort och snart kommer min tid, då jag kan unna mig och ta mig tid till sådant som jag saknar idag =)



Jag tror att man är sin egens lyckas smed!



puss & kram på dig sötnos

2009-04-16 @ 13:15:10
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0