och vad händer nu?...

Tanken var att jag skulle börja plugga den 24:e augusti, och som jag har längtat. Men nu verkar det som att jag är för sjuk för att kunna börja. Inte bara att jag ska orka "gå i skolan" ska jag orka pendla 1,5h vägen så 3h om dagen. Låter kanske inte så jobbigt men jag får hjärtklappning av att duscha och klä på mig. Dom ringde från reumatologen jag kommer få en tid om ca 10 veckor, det är inte imorn direkt. Få kanske acceptera att det inte är min tid att börja på just denna utbildningen just nu, men då är frågan vad ska jag göra istället??? Har varit hemma i 3 veckor nu och jag klättrar på väggarna (eller hade klättrat om jag orkar, jag sitter hemma och blir bara mer och mer uttråkad).

Jag är ingen som bara är hemma, jag vill plugga eller jobba. Söka jobb och börja på något nytt jobb känns inte heller aktuellt. Behöva ringa var och varannan dag =inte populärt och dåligt samvete jämt. Vad kan man göra som inte är för ansträngande men som innebär att man kommer hemifrån och träffar lite folk. Kollade på lite kurser på ABF, fanns några som gick på dagtid, vattengympa vad något mer jag tänkte på, får klura lite.

Men sen ska man ha pengar också, F-kassan är juh sjuka i huvudet och vill inte godkänna min sjukskrivning. Det är lite som moment 22 just nu, men jag försöker hålla humöret uppe (svårt ibland).

Men idag är det fredag! gött!         


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vet hur det känns gumman... inge roligt alls =(. Och bara alla jäkla institutioner man måste ha att göra med och som bara krånglar kan ju få en att tappa lusten till det mesta! Men jag håller på dig tjejen, du kommer klara det här med. Jag håller på och krånglar med massa olika saker jag med just nu för att få ekonomin att gå ihop, skola, A-kassa osv... klarar jag det så klarar du det! Vi får hålla ihop och peppa varandra! :-D



En stor varm kram från mig!

2009-08-14 @ 17:58:03
URL: http://klanen.info/hemmet/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0