Joulutorttuja...


Jag är hemma hos mamma och vi ska baka finska julstjärnor till jul. För er som inte vet är det smördeg som formas som en stjärna och fylls med plommonfyllning, ja typ i alla fall. Vi gjorde degen igår kväll och så skulle vi baka till dom idag, men mamma är försvunnen? Tror hon vart stygg så tomten tog henne ;-), nej hon är med och ser till att sjukvården sköter sig. Min mamma hjälper alla hon kan, har ett hjärta av guld! Hon borde nästan vart med på svenskahjältar, hon ger sin sista smula om hon behövde. Fast ibland ska hon tänka lite mer på sig själv oxå.



så jag väntar och väntar, ser när snön faller så fint! Snart är julen här =)



Kommentarer
Postat av: Johansson

Hmm, det låter inte så gott det där med finska julstjärnor, men det är väl en grej man lär sig äta antar jag =) Min julstjärna står grann och röd och blommar i fönstret!

Fint kort förresten, är det från bröllopet när ni fikade efter picknicken? Och ja, din mamma är en ängel!!

2009-12-17 @ 22:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0