Då var det bestämt!

Jag plugga till hösten, så, så var det med det! Klurat på det ett tag, har juh bara en projektanställning tom oktober och med finnans krisen kan man juh räkna ut om det kommer får att fortsätta. Sen vill jag inte lära alla gamla i hela Göteborg att åka buss heller!

Så den 24 augusti ska jag börja läsa på Löftadalensfolkhögskola i två terminer, jag ska lära mig detta:

Textillinje


Det finns många textila tekniker.
Vi ger dig grunderna i några av dessa - den teoretiska kunskapen och dess praktiska möjligheter.
Våga pröva - kombinera - se möjligheter - göra.
Du arbetar i de vanligaste naturmaterialen men prövar även lite nya udda material.


Detta gör vi:

- Färgar ull och garn med växter och syra och metallkomplexa färger.
- Provar att sticka med maskin.
- Tovar och provar på att spinna ull.
- Broderar fritt och maskinbroderi med applikation.
- Lappteknik - sammanfogar gamla och nya lappar i olika material till regelbundna mönster och naturligtvis också till friare kompositioner.
- Batik, reserverande färgning av tyg och garn.
- Sidenmålning.
- Textiltryck i olika tekniker och på olika material.
- Enkel mönsterkonstruktion

Ska bli skoj!


Kommentarer
Postat av: Babette

åh va jag är avis!

2009-06-08 @ 20:26:17
Postat av: Jenny

Åh vad modig du är som hoppar på en sån rolig grej och följer ditt hjärta! Det kommer bli toppen ska du se =)

2009-06-08 @ 21:48:04
Postat av: Therese

Vad roligt för dig! Det kommer bli värsta energiinjektionen till dig tror jag! Lycka till

2009-06-09 @ 15:19:40
URL: http://theresemedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0