samhällsgnäll

Stod och väntade på bussen igår i Brunnsparken vid lunchtid igår. Det regnade inte men var ganska blåsigt och höstruskigt. Tänkte ställa mig i en av kurerna för skydd för vinden men då sitter det två gymnasietjejer och röker i kuren. Jag kände mig sååå gammal och gnällig men hur äckligt är inte det, ska man röka så får man väl tåla att det blåser lite på en. Tänk på alla allergiker och äldre och sjuka som faktiskt behöver sitta ner. Grr på dom! 

Samtidigt som jag stod där och muttrade inombords som värsta gnälltanten så inom loppet ev 3-4 minuter kom det fram två tiggande kvinnor. Det är självklart jätte tragiskt att dom ska behöva tigga för att kunna få mat för dagen eller för deras släktingas räkning, men det är inte okej att komma upp i ansiktet på folk. Det räcker knappt att skaka på huvudet som betyder nej förrän nästa är där. För några veckor sedan va det en som drog mig i armen, att jag inte fick spel, personlig integritet TACK! Det är inte okej, och jag vill då verkligen inte ge den personen en krona. 

Jag ger inte tiggare pengar, jag har aldrig några sedlar eller mynt för den delen heller, och jag tror inte dom tar kort ;-), nej ska inte skoja. Jag vill hellre stödja organiserat stöd, ett julklappstips för i år är, Barnfondens gåvokatalog. Ge bort en get till en familj i Afrika tex.

Annars så stickar jag en del och idag ska bus/sur-Siri åka hem. Tror hon kommer tycka att det är jätte skönt att få gå ut igen. Men visst har vi myst en hel del, men mest har bus & sur Siri vart framme, haha. I eftermiddag ska  jag in till stan och fika med Jenny, supermysigt i höstrusket. 

Kram!  

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha jag känner definitivt igen mig i surtanten där! ;-) Och då är jag ändå en ex-rökare, men jag tycker faen (och gjorde även när jag rökte btw) att man ska stå utanför busskuren när man röker, RESPEKT!!! :-D

2009-11-26 @ 13:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0