Långresa

Förra veckan

Jag: Jag har funderat ska vi inte planera in en långresan om 2-2,5 år, så hinner vi spara semesterdagar och spara pengar. Det hade väl värt härligt att ha ett mål (läs och hör: jag behöver tänka på annat än att vara sjuk och dålig). Sen kanske det inte blir av eller vi kanske ändrar oss eller vad som?!

Mannen: Vi behöver börja spara en buffert (visserligen sant) och börja pensionsspara när vi får lite plus i vår ekonomi.

Tystnad...

Mannen efter en stund: Ville du prata om det eller?

Jag: Nej inte med dig, jag ska åka själv. Du kan vara hemma och pensionsspara.

-------------------------------------------------------------------------------------

Vad är det med män och drömmar, lösa planeringar, måste allting vara genomförbart för att dom ska kunna flumma ut i nån halvromantisk dröm/plan? Tydligen. Ja jag har slutat fråga OM vi ska åka utan frågar snarare nu vart ;-)  

Kommentarer
Postat av: Elise

hahah :)

2009-10-22 @ 18:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0