Uttråkad

Jag är så uttråkad, efter att ha varit hemma sen efter semestern i juli och efter att ha varit så himla sjuk. Så mår jag nu bättre, känner att jag har mer energi och lust att göra och jag orkar mer, men är inte tillräckligt frisk för att orka börja leva "som vanligt" med skola m.m. Jag försöker vara glad för att jag är bättre och att framtiden är ljus men samtidigt så är tålamodet liksom slut, befinner mig i ett mellanläge. Träffade några kära klasskamrater från aktiveringspedagog utbildningen, gud vad jag vill ut och jobba och träffa människor, gamla, människor med funktionshinder, dessa människor har sånt annat perspektiv i sitt liv och det ger mig så mycket.

En klok person sa till mig för någon vecka sedan, Hanna du har sån livsglöd som många inte har, du kämpar och du vill så mycket. Du kommer få leva och ge till andra igen var glad över att du är du och se ljuset där framme, men du är inte där ännu, ha lite mer tålamod.

Känns som jag bara går här hemma och plockar och grejar för jag kan inte sitta still, känner mig många dagar som en "städkärring" och dagen efter är det lika mycket grejer överallt igen. Jag och Daniel är båda två sånna som drar fram grejer och ställer inte tillbaka dom, vi försöker att inte göra så men det går långsamt framåt. Sen tycker jag att vissa rum blir så himla dammiga fort?! Känns så otacksamt att städa iordning när det är likadant snart igen. Ja jag vet hur blir det när vi får våra katter och barn... Men då kanske jag inte är hemma och glor på det hela tiden.

Detta skulle inte bli ett gnäll inlägg ;-), för jag är ganska glad och possitiv idag! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0