Inget roligt...

... magen krånglar, kan inte sova ordentligt och kroppen värker, inget känns särskilt kul.

BORDE sätta mig och söka jobb, men det känns som det sitter långt inne. Självförtroendet sviker, känns konstigt för jag har nästan alltid haft ett bra självförtroende och ganska dålig självkänsla (insett det ganska nyligen). Plötsligt, ja eller kanske inte så plötsligt men nu är det tvärt om, självkänslan är ganska god med självförtroende har fått sig en rejäl käftsmäll.

Skulle behöva en rejäl självförtroende booz och massor med inspiration och ny energi. Vet inte riktigt i vilka trådar jag ska börja dra, det "rätta" är att skaffa sig ett jobb och sen när man gjort "rätt" för mig så kan man njuta av livet och unna sig kanske en lite resa eller liknande. Men vad gör man när det känns som att nu skulle jag behöva något, nytt och kul i mitt liv, slippa lägenheten, byta miljö för att sen komma "igen" och söka rätt sorts jobb med en ny entusiasm. Det handlar inte bara om att skaffa ett jobb uatn att bryta "sjukrutinerna" och skaffa mig mer frisk rutiner, börja om lite mer liksom...

Jag ska ta mig ur soffan nu och ta mig en dusch, sätta på kaffe och klura lite mer...

Hoppas allt är bra med er i soliga och kalla vinter Sverige!

 

Jag vill, jag kan och jag vågar....
leva som min kropp säger till mig, inte vad andra tycker jag borde göra...

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är klart du hittar självförtroendet snart igen Hanna! En liten svacka sen så tar du dig i kragen igen och ordnar upp saker och ting. Det vet jag. Kram

2010-01-07 @ 18:16:04
URL: http://theremedmera.blogg.se/
Postat av: Jenny

Förstår att du är otålig men ge det lite mer tid så kommer du säkert på det som känns rätt för just dig, just nu. Om du börjar med att göra några små förändringar kanske det förvandlas till en stor energikick snabbare än du har insett det själv :-)

Jag lovar att du är en av de första som får hänga med till solen om jag vinner en massa pengar!

Puss & kram!

2010-01-07 @ 23:44:08
Postat av: sofielangvad

det här med finna energi och motivation o inspiration.. jaa, hur tusan gör man egentligen?! Vart hittar man go'et i sig själv. Jag sitter i samma båt när det gäller det dära. Jag behöver komma igång, att bara gå hemma kan göra vem som helst galen. Jag vet bara inte hur jag ska bete mig åt för att vakna upp o komma igång.

Sen det där med självförtroende o självkänsla är en svår grej, det är väll egentligen dumt av mig att säga att du inte alls behöver känns så, eftersom du är fantastisk. Men det är lätt att låta bli att ta åt sig av när andra säger sånt. Säg det till dig själv. Hela tiden! :)

2010-01-10 @ 21:58:30
URL: http://www.sofielangvad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0