jobbigt...

Var på vårdcentralen igår igen, min luftvägsinfektion/astma vill inte ge sig med alla mediciner jag prövat. Skickades till röntgen och det visade inte på någonting och därför skulle vi vidare till akuten på Sahlgrenska. För på Sahlgrenska har dom kontakt med både reumatologer och lungfolk. Men vi var inte direkt prioriterade i kö systemet, förståligt men jobbigt!

Det tog 9 timmar och doktorn pratade om inläggning på reumatologens vårdavdelning, för att kunna göra alla tester så smidigt och snabbt som möjligt. Men det va fullt så jag skulle få besked idag på förmiddagen när och var. Men jag fyller år imorn, vi ska åka iväg imorn va allt som snurrade i huvudet. Klart jag vill inte bli sjukare i helgen men jag vill åka...

Men idag ringde dom och jag fick en tid till en reumatolog klockan 14.00. Så ingen inläggning?! Verkar inte så. Hon jag pratade med pratade om kortisontabletter.

Så nu håller jag tummarna!

Jag vill fira min födelsedag (utanför sjukhuset) och åka iväg imorn!




Kommentarer
Postat av: Maria

Nio timmar?! Det är... fan helt galet alltså!!!



Hoppas du slipper läggas in så att du får fira din födelsedag som planerat :) Grattis i förskott får man väl säga :)

2011-02-02 @ 20:27:45
URL: http://www.tindraelliotsmamma.blogspot.com
Postat av: Jenny-Penny

Men shit, vilket liv du har... den där vårdcirkusen verkar vara helt sjuk :-( Håller tummarna och alla tårna också att det vänder nu!

Du är värd en riktigt underbar födelsedag. Love you!

2011-02-02 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0