packa...

Då vi flyttar om 2 1/2 vecka och vi har ganska mycket inbokat där emellan så har det varit dags att börja packa inför flytten, många kartonger har det blivit och fler kommer det att bli. Samtidigt är jag glad att jag då och då rensat bland våra grejer så det är inte så mycket rensning utan mest ner i lådan...

Samtidigt som jag står där och packar ner kläder och annat så tänker jag kommer jag behöva just detta innan vi flyttar och tänker man så för mycket så får man ingenting packat. Igår kom jag att tänka på hur mycket behöver man egentligen i sin vardag? Det är inte mycket, man kan klara sig på lite...



Då jag reste till Australien första gången 2007 så skulle jag vara borta i 5 månader och hade en resväska som fick väga 20 kg och ett handbagage som fick väga 5-7kg sen datorn om det ingick i den vikten eller inte kommer jag inte ihåg men ändå. När jag landade var det vinter i Perth och regn och rusk och ca 10 grader sen när jag skulle åka hem var det 40 grader, så man skulle ha kläder för olika väder också.

Vi, jag och Emilie, som blev en vän för livet och Sofie bodde i en fyra, så vi hade var sitt sovrum och vi hade möbler, soffa, matbord, varsin säng och skrivbord. Kastruller fanns väl några och lite tallrikar, det fanns bara koppar att dricka ur, men det går bra att dricka allt i dom, vin, te, vatten, läsk.

Det vi köpte va täcke, kudde och lakan + vardagsgrejer som shampoo, balsam m.m och mat så klart. Vi hade varsitt fack i frys och kylskåp. Man behöver inte mycket grejer egentligen men samtidgt gör många av mina "saker" att jag lever ett göttigt liv!

Underbara Emilie som visar på en jordglob i Köpenhamn vart det var vi träffades och fann varandra!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad duktig du är gumman! Kommer gå som smort det här!! ;-)

2011-09-13 @ 20:40:11
URL: http://www.sandralilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0